17.11.2013

Guerlain - L'Instant de Guerlain Pour Homme Eau EXTREME




Kış mevsiminin vazgeçilmez parfümü..
Soğuk kış günlerinin bize göz kırptığı kasvetli günlerden birinde, uzun zamandır denediğim ve incelemesini yazmak için sabırsızlandığım bir parfümle karşınızdayım. Guerlain'in Türkiye'de satışını yapmadığı(!), belki de bu yüzden anadolu coğrafyasında isteyerek veya istemeden efsaneleştirmeye başladığı, enteresan bir arkadaş Extreme.


Bugüne kadar kötü bir parfümüne rastlamadığım Guerlain, 2004 yılında piyasaya sürdüğü L'instant de Guerlain ile dikkat çekmeyi başarmıştı zaten. Turunçgil ve kakao eksenine oturttuğu bu parfümle tam olarak istediği yankıyı uyandıramamış olacak ki, bir yıl sonra(2005) aynı parfümün daha yoğun ve tok bir versiyonu olan Extreme'ini çıkarttı. Benim de ilk Guerlain yorumum, daha karakterli bir koku olarak gördüğüm L'Instant Extreme üzerine olmuş oluyor böylelikle.

Parfümün açılışında, tıpkı normal versiyonu gibi turunçgiller bizi karşılıyor. Daha ilk andan, kaliteli bir parfümle karşı karşıya olduğumuzu hissettiren bir açılış. Orta notalarda, çay yapraklarının baskın olduğu bir çiçeksilik mevcut. Hafif çiçeksi, güzel bir geçiş oluyor. Parfüm biraz yumuşuyor diyebilirim. Açılışı biraz daha sertti. Kaliteli ve lezzetli. Bu kısımdan sonra ortaya çıkan kakao, tüm parfümün özetini oluşturuyor ve geriye kalan her kokuya tek tek tesir ediyor. Yani turunçgil evet ama kakaolu bir turunçgil. Çiçeksi bir his var evet, yine kakaolu çiçekler gibi düşünün. Parfümün ana karakteri orta notalarda(belki orta-alt geçişinde) oturuyor. Tek kelimeyle mükemmel. Tatlılık son derece dozunda. Bayıcı bir kakao kullanımı yok. tabi kış aylarından kullandığınızı var sayıyorum. Her şey tadında ve kararında. Böylece uzun süre etkisini sürdürüyor ve son buluyor parfüm. Alt notalarda kendini hissettiren paçuliyi de atlamayalım. Kakao ile birlikte güzel bir ikili oluşturmuşlar. Buradaki paçuli kakao ikilisinin tek eksiği, parfümde kuru bir hissiyat uyandırmışlar. Özellikle tende biraz kaldıktan sonra, insanın genzini zorlayan bir kuruluk yaşanıyor. Belki de parfümün tek sıkıntısı bu oldu bana göre.

Genel olarak çok beğendim L'Instant Extreme'i. Hoş, biraz sert, biraz yumuşak, genel beğeniye uyacak bir maskülen. Hafif bir parfüm değil kesinlikle ancak çok da rahatsız etmiyor. Guerlain'in L'instant de Guerlain'e getirmiş olduğu düzenleme müthiş bir biçimde çalışıyor. Koku bana bir yerlerden tanıdık geldi ancak bir türlü bulamadım. Sanki çocukluğumda duyumsadığım bir kokuymuş gibi geliyor. Beni çepeçevre saran aurası çok hoş. Aslında odunsu bir parfüm gibi dursa da, ben sınıflandırma bilerek yapmadım. Çok yönlülüğüne vurgu yapmak daha doğru olacaktır. Parfümün odunsu bir tarafı varken, çiçeksi bir tarafı da var. Hatta gourmand'cıların bile dikkatini çekebilecek kadar başarılı bir kako kullanımı var. Uzun lafın kısası, bu parfümü sınıflandırmanın biraz gereksiz olduğunu düşünüyorum. Herkes için söyleyecek farklı şeyleri var.

Mevsim için kış dedik zaten. Lamı cimi yok. Yaz mevsiminde kullanılabilecek bir parfüm değil. Yaş grubu olarak ise 25 yaş ve üzeri erkekleri gösterebilirim. En azından denemekte fayda var.

Gelelim parfümün performansına. Genel beğeniye uyacak kokusuyla, yüksek kalıcılığı ve mükemmel farkedilirliğiyle parfüm rakiplerinden 2-3 adım öne çıkıyor. Özellikle farkedilirliği memnuniyet verici. Güzel bir bulut oluşturuyor kullanan kişinin etrafında. Kıyafette kalan kokusu ise olgun ve leziz. Parfümü kullanmak için çok resmi bir kıyafete ihtiyacınız da yok. Örneğin kışın vazgeçilmezi boğazlı kazaklarla çok güzel bir ikili oluşturabilir. Bu da benden bir tavsiye olmuş olsun.

Guerlain, parfüm işine ciddiyetle yaklaşan bir marka. Çalakalem parfümleri yok pek fazla. Bu yönüyle zaten belli bir kalitenin altına düşmeyeceğiniz göstermiş olsa da, L'Instant Extreme benim beklentilerimin de bir tık ötesinde bir deneyim oldu. Böylesine köklü bir markanın, 2005'te çıkardığı yeni sayılabilecek kokusu, şimdiden kendine müthiş bir hayran kitlesi oluşturmuş durumda.

9 yorum:

  1. Merhaba,
    Bu parfümü bana da önermiştiniz.Doğrusu çok merak ediyorum ama ülkemizde bu parfümü satan bir yer bulamadım.
    Sizin bilginiz varmı bu konuda? Nerede satılıyor?

    YanıtlaSil
  2. güzel yorum olmuş burakcığım.. ama bir aralar konuştuğumuz gibi bana da nedense acı kakao tadı gelmeye başladı artık parfümde..sanırım devamlı kullanılacak gibi değil bende. ama şişeyi ışığa tuttuğunda ortaya çıkan renk ve hafif buruna damlayan koku o an muhteşem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu parfümün olayı bu zaten =) Acı kakao ve turunçgiller. Ben bayılıyorum ama kişisel bir şey sonuçta beğenip beğenmeme hususu. Soğuk akşamlarda kullanıldığında gerçekten iyi sonuçlar veriyor

      Sil
  3. Fiyat/ performans olarak muhteşem bir parfüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Bir de 75 değil de 100-125 ml olsaydı da biraz daha pahalı olsaydı olurdu bence. Tek boy olması bir dezavantaj.

      Sil
  4. gourmand koku karekteristiğinde nefis bir parfümdür LİDGE...

    YanıtlaSil